publication repository
Up one level |
Francis, Alexandre, & Couture, Marc (2004). Credibility of a simulation-based virtual laboratory: An exploratory study of learner judgments of verisimilitude. Journal of Interactive Learning Research, 14 (4), 439-464.
Couture, Marc (2004). Simulation multimédia à interactivité variable. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 1 (1), 27-32. https://doi.org/10.18162/ritpu.2004.30
Couture, Marc (2004). Realism in the design process and credibility of a simulation-based virtual laboratory. Journal of Computer Assisted Learning, 20 (1), 40-49. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2004.00064.x
Jamet, Frank; Legros, Denis, & Pudelko, Béatrice (2004). Dessin et discours : construction de la représentation de la causalité du monde physique. Intellectica, 38 (1), 103-137.
Basque, Josianne (2004). En quoi les TIC changent-elles les pratiques d'ingénierie pédagogique du professeur d'université?. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaires, 1 (3), 7-13.
Jovanovic, Franck (2004). Éléments bibliographiques inédits sur Jules Regnault (1834-1894), inventeur du modèle de marche aléatoire pour représenter les variations boursières. Revue d’Histoire des Sciences Humaines, 11, 215-229.
Loiselle, Jean; Basque, Josianne; Fournier, Hélène, & Chomienne, Martine (2004). Les habitudes de recherche et de traitement de l’information des étudiants universitaires utilisant des environnements d’apprentissage informatisés. Res Academica, 22 (2), 215-230.
Paquette, Gilbert (2004). L’ingénierie pédagogique à base d’objets et le référencement par les compétences. Revue internationale sur les technologies en pédagogie universitaire (RITPU), 1 (3), 45-55. https://doi.org/10.18162/ritpu.2004.58
Stravynski, A.; Bond, S., & Amado, D. (2004). Cognitive causes of social phobia: A critical appraisal. Clinical Psychology Review, 24 (4), 421-440. https://doi.org/10.1016/j.cpr.2004.01.006.
Basque, Josianne (2004). Le transfert d'apprentissage : qu'en disent les "contextualistes"?. In Presseau, Annie, & Frenay, Mariane (Ed.), Le transfert des apprentissages : comprendre pour mieux intervenir (p. 49-76). Sainte-Foy, Canada : Presses de l'Université Laval, coll. « Formation et profession ». ISBN 9782763702001
Benessaieh, Afef (2004). ¿Civilizando la sociedad civil? La cooperación internacional en Chiapas durante los años noventa. In Maton, Daniel (Ed.), Politicas de ciudadania y sociedad civil en tiempos de globalización (p. 33-51). Caracas/Buenos Aires : UNESCO et CLACSO.
Paquette, Gilbert (2004). Educational Modeling Languages, from an Instructional Engineering Perspective. In McGreal, Rory (Ed.), Online education using learning objects (p. 331-346). London, England : Routledge/Falmer.
Paquette, Gilbert; Lundgren-Cayrol, Karin; Miara, Alexis, & Guérette, Louis (2004). The Explor@-2 Learning Object Manager. In McGreal, Rory (Ed.), Online education using learning objects (p. 254-268). London, England : Routledge/Falmer.
Basque, Josianne; Imbeault, Clément; Pudelko, Béatrice, & Léonard, Michel (2004). Collaborative knowledge modeling between experts and novices: a strategy to support transfer of expertise in an organization. In Canas, Alberto J.; Novak, Joseph D., & Gonzalez, Firmin M. (Ed.), Proceedings of the First International Conference on Concept Mapping (CMC 2004), Pamplona, September 14–17, vol. 1 (p. 75-81). Pamplona, Espagne : Universidad Publica de Navarra.
Basque, Josianne, & Pudelko, Béatrice (2004). The effect of collaborative knowledge modeling at a distance on performance and on learning. In Cañas, Alberto J.; Novak, Joseph D., & González, Fermin (Ed.), Concept Maps: Theory, Methodology, Technology - Proceedings of the First International Conference on Concept Mapping, vol. 1 (p. 67-74). Pamplona, Spain : Universidad Pública de Navarra.
Bourdeau, Jacqueline; Mizoguchi, Riichiro; Psyché, Valéry, & Nkambou, Roger (2004). Selecting Theories in an Ontology-Based ITS Authoring Environment. In Lester, James C.; Vicari, Rosa Maria, & Paraguacu, Fábio (Ed.), Intelligent Tutoring Systems: Proceedings of the 7th International Conference (ITS 2004) (p. 150-161). Maceió, Brazil : Springer Berlin / Heidelberg, coll. « Lecture Notes in Computer Science », vol. 3220. ISBN 978-3-540-30139-4
Basque, Josianne; Rogozan, Delia, & Pudelko, Béatrice (May 2004). Les outils informatisés de construction de cartes de connaissances: Des outils pour l'apprenant, le concepteur et le formateur en contexte de téléapprentissage. Paper presented at the Congrès de l'ACFAS, Montréal, Canada.
Psyché, Valéry (2004). CIAO, an Interface Agent Prototype to facilitate the use of ontology in intelligent authoring system: Ontological Engineering Applied to LKMS Construction. Poster presented at the 1st Annual Scientific Conference of the LORNET Research Network on Intelligent, Interactive, Learning Object Repository Networks (I2LOR), Montréal, Canada.
Psyché, Valéry; Rogozan, Delia; Bourdeau, Jacqueline, & Paquette, Gilbert (2004). Un processus d’ingénierie ontologique pour la Base de Connaissances en Téléapprentissage (BCTA). Paper (invited) presented at the Congrès de l’Association Canadienne-Française pour l’Avancement des Sciences (ACFAS), Montréal, Canada.
Paquette, Gilbert (2004). Instructional Engineering in Networked Environments. San Francisco : Pfeiffer (Wiley), coll. « Instructional Technology and Training Series ». ISBN 0-7879-6466-2
Richard, Mario; Bissonnette, Steve, & Gauthier, Clermont (2004). Vers l’école de la réussite…une démarche continue pour assurer la réussite scolaire de tous les élèves. Document d’orientation à l’intention des CSLF de l’Ontario. Ottawa, Canada : Centre franco-ontarien de ressources pédagogiques (CFORP). ISBN 2-89581-231-4
Basque, Josianne, & Pudelko, Béatrice (2004). La modélisation des connaissances à l'aide d'un outil informatisé à des fins de transfert d'expertise: recension d'écrits (Notes de recherche no LICEF03NR02). Montréal, Canada : Centre de recherche LICEF, Université TÉLUQ.
Raboy, Marc, & Landry, Normand (2004). La communication au coeur de la gouvernance globale : enjeux et perspectives de la société civile au Sommet mondial sur la société de l'information (rapport de recherche). Université de Montréal, Département de communication.
Maltais, Martin (2004). Pour un centre télématique québécois à l'enseignement secondaire (Master's thesis, Université TÉLUQ, Québec, Canada). Advisor(s): Umbriaco, Michel, & Deschênes, André-Jacques.